2015. április 7., kedd

Egy elnyűtt nadrág megmenekülése


Adott volt egy kis nadrág, tavaszi melegebb időszakra, de már megrágta a mosógép, a hossza miatt már egyébként sem lehetett volna hordani. Támadt egy ötletem, levágtam a szárait.

There was a small pants, waited for warm spring period, but has been chewed up the washing machine, and it was grown, it ws to short. I had an idea, I cut the legs.


Tavalyi farsangi jelmezkészítésből maradt organza anyag. Abból levágtam kb.:2x6cm csíkot. Nem egyszerű, mert csúszkál össze-vissza. Levasaltam így kicsit egyszerűbb volt. Profik biztosan tudják, hogyan kell ezt csinálni.

I have organza fabric, from last year carnival. Cut off from approx. 2x6cm strips. It's not easy, because it slides back together. Ironed so it was a little easier. Professionals definitely know how to do this.
 Mindkét szélét pici cikk-cakkal varrtam. 1 cm-re az egyik széltől végig varrtam a csíkot, egyenes, lazára hagyott varrással.

Both edges  tiny zigzag sewing. 1 cm from the edge is sewn along the strip, straight, loose stitching left.

 Megfogtam a színén az egyik szálat és addig húztam, amíg szépen nem fodrosodott, illetve amíg a megfelelő hosszt el nem érte. A hosszát a nadrág szára határozta meg. Ebből tehát az következik, hogy a csíknak legalább 1,5x akkorának kell lennie, mint a nadrágszárának a kerülete. Ha még több, akkor még fodrosabb lesz.

I grabbed the face of one long strand and pulled until nicely became wavy and the right length is reached. The length of the trousers determined. It therefore it comes, the strips should be at least 1.5x as large as the circumference of the pant leg.
               
  Összevarrtam a csík két szélét. Ráigazítottam a nadrág aljára.

Sewed the two edges of the strip. Ráigazítottam the bottom of the pants.
 Felvarrtam a képen látható módon. Azaz a színén így egy picit olyan hatású, mintha lenn egy pici és egy nagyobb fodor.

Sewed like shown in the picture. That it has such an effect as if it were a little bigger and a ruffle.
Ez már csak hab a tortán. Kevésnek találtam a fodor általi díszítést. Megpróbálkoztam hát a hímzéssel és az applikációval.
Annyit elárulok, hogy nem úgy hímeztem, ahogyan a gép kézikönyvében leírva volt. Az alapján semmi nem jött össze, csak egy fejfájás. Végül kipróbáltam valamit, egy Isteni sugallatra. Gomblukazó cikk-cakk öltést használtam. A varrógépem saját talpával. Így elég jól irányíthattam szabad kézzel az anyagot. Amit a hímzés végén kivágtam. A hímzéshez először is felvasaltam az anyag hátuljára egy merevítő közbélést. Jó tanács, ne tegyük nagyon szélre a mintát, mert megugrik a tű és nem lesz szép egyenletes a hímzés, amit elrettentő példának fel is tettem, az 5 szirmú sárga virágnál.
Végül felvarrtam a nadrágra a hímzett darabokat. A lila virág sárga alapra került és talán a képen nem látszik, de az tulajdonképpen egy zseb. A kacskaringó féleség is hímezve volt, mégpedig elvetemültségemben úgy készítettem, hogy papírra rajzoltam a mintát, azt helyeztem a megfelelő helyre az anyagon, így varrtam (hímeztem. Így nem kapta be az anyagot a gép és szép egyenletes öltések lettek így.    

                                                                                                                                                                                         
That's just the icing on the cake. I have found that the decoration is poor. So I tried the embroidery and the trading application.

I'll tell you that I wasn't make like the machine's manual was written. Nothing happened right and I haven't got anything but a headache. Finally, I tried something a divine inspiration. I was choosing the butten hole program. The sole of their own sewing machines. So pretty much I could control the material freehand. What I cut the end of the embroidery. First of all ironed the material on the back of a brace interlining. Good advice, do not do very edge of the samples, because the needle goes up and it will not be pretty smooth embroidery, deterrent example of what I did, for the five-petaled yellow flower.
Finally applied the embroidered pieces. The flowers were purple and maybe the picture is not shown, but  a yellow background is actually the pocket. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése