2015. február 11., szerda

Organza rózsa

Farsangi időszak. Kislányom spanyol táncosnő lesz (ha két nap múlva meg nem gondolja magát).
A ruha adott, cipő  is. Néhány kellék, mint hajba a vörös rózsa, azért fontos, egy kasztanyetta és persze egy szép spanyol stílusú legyező.
A rózsa nagyon egyszerűen elkészíthető. You tube-on és más forrásokból már láttam ötleteket, ezek közül használtam fel egy egyszuerűt.
Szerencsére (férjem bánatára) gyüjtögető életmódot folytató nőnemű vagyok, így a cefet cafat anyagok is dobozba kerülnek. Ez pedig most annyira jól jött, hogy csak elővettem, különböző méretű köröket rajzoltam rájuk. Pöttyöztem inkább a sablon körül, mert az organza anyag eléggé mozgolódós volt. Szóval körbepöttyözés után körbevágtam őket, 7-8 darab körről volt szó. Égő gyertyaláng fölé tartottam óvatosan, leginkább a szélei körül, egyrészt, hogy a foszlástól megmentsem, másrészt így szépen összehúzta a meleg az anyagot, ezzel adva természetesnek ható szirmokat. Végül egymásra helyeztem a köröket, amik már nem is hasonlítottak körre, és középen összevarrtam őket. Még nem vagyok készen, de pici hajgumikat (gumikarkötő darabjaiból vételezek) varrok az aljára, így könnyen rögzíthetem majd egy hajcsipeszhez, csathoz, bármihez. A Nagy nap hamarosan eljövend!

Olyan élvezet elkészíteni, hogy kedvet kaptam további rózsák készítéséhez is.

Carnival period. My daughter will be Spanish dancer (if she dosen't change her mind in two days).
The dress is given, shoes as well. Some accessories like rose in the hair is important as a castanets and of course a beautiful Spanish-style fan.
The rose is very easy to prepare. On you tube and other sources I've seen ideas, of which I have used a simple one.
Fortunately (my husband's chagrin) gatherers continued'm female, so the small piece of materials, texils can get in the rag box.  I drew different sized circles. Rather dotted around the template, because the material was pretty moving. So after I cut  around them was about 7-8 pieces of board. Held over a burning candle carefully, especially around the edges, on the one hand, to save the lint, on the other hand, made the textil bumpy, thereby providing natural-petals. Finally, I put each other in circles, which are no longer resembled circle in the middle and sewed them together. I'm not ready yet, but tiny hair tires (rubber bracelet purchase these pieces) are sewn to the bottom, so you will have an easy fix I hairclip, buckles, anything. The big day will soon come to!

It delights in a style that I got a feel for making more roses.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése