2015. február 19., csütörtök

Legyező tortacsipkéből

 Még mindig farsang. Miután első tervem nem vált be a legyező készítés terén, jött egy ötlet. Elrohantam a boltba, vettem tortacsipkét. Kb 32cm átmérőjű kettő darabot vágtam ketté, de nem pont a felénél, hanem egy pici cikkely ráhagyással. Ezt temperával festettem meg.
Száradás után méricskéltem a pálcikák méretét figyelembe véve, egy pici félkört vágtam ki az aljából középen.

Still carnival. After the first plan did not work, I've got an idea. Rushed to the store, bought cake lace from paper. This is about 32cm in diameter two pieces cut in half, but not the halfway point, but left tiny margin. I painted with Tempera. After dried I cut, a small semi-circle cut out of the bottom of the center.

Aztán fogtam a gondosan összegyűjtögetett "majdcsakjóleszalamire" jégrémpálcikákat, átfúrtam az alján őket, vagyis martam egy remek kis géppel. A neve FERM 3000 és pontosan az ilyen pici kézimunkákhoz lett kitalálva. Ragasztópisztollyal ráragasztottam a hurkapálcikát, amit méretre vágtam.
 Then I took my carefully hoarded "ittwillbegoodforsomething" ice wand, pierced the bottom of them, I have a great little machine. The name was invented FERM 3000 exactly for such a tiny hand work. With hot glue fixed a stik to the ice wand.
Az egyik legyező szélétől kezdve  a műveletet,  egyesével felragasztottam a pálcikákat a legyezőre.

Started from one side of the fan, and fixed the rods to the fan.
 Így nézett ki mielőtt a legyező másik felét is ráragasztottam volna.

It looked like in one side.
 Közben bojtot készítettem cérnából. Apa is kivette a részét a munkából, a legyezőt ő fogatta össze csavarral.
 Egyetlen hibája van a legyezőnek, hogy nem hajtogatható össze, de így is hatásos.

Meanwhile tassel made from thread. Dad also took part in the work, he screwed up the fun.
The fan can't be folded, but still effective.

Hamarosan jönnek a meleg napok, lehet gyártani a legyezőket más színekben is.
Soon will come the warm days, fans can be manufactured in different colors.



Egyszerűbben is lehet készíteni legyezőt, aki gyermekével szeretne alkotni, annak sokkal egyszerűbb ha csak hajtogat. A kör alakú tortacsipkét először félbe hajtjuk aztán megint félbe, egészen addig ismételve ezt amíg egy vékony csíkot nem kapunk. Fontos, hogy pontosan hajtogassunk. Célszerű még a hajtogatás előtt kifesteni a kívánt színre. Én egy ici-picit higított temperával festettem, a           csipkés széleit ecsettel és szivaccsal, a belső félkört (piros)             szivaccsal.



It is easier to create a fan by folding, particularly making with children.  First of all, fold the cake paper in a halfe and again, repeting until you have  a long thin trip is obtained. It is important to correctly fold. It is advisable to paint the color you want before  folding. I painted a tiny bit diluted tempera(water paint), scalloped  edges with a brush and sponge inside the semicircle (red) with a  spong.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése