2014. december 18., csütörtök

Talpalávaló



 Elkészült végre. Újrahasznosítás. ElHasznált pólókból, szőnyeg. Rövidebb oldalai 130cm kb. Horgolás, varrás. Horgolni nem tudok, varrással sem dicsekszem éppen csak tudom kezelni a varrógépet, de ennyi elég is volt. Tavaly kezdtem el, most volt rá idő befejezni, bár nem karácsonyi ajándék, de karácsonyra elkészült.
A rombuszok 4 oldalának mérete kb.:125cm
Sajnos a fázis fotók elvesztek valahol a technika bermudaháromszögében. Megpróbálom vázolni a főbb munkafolyamatokat.
Először felszabdaltam a pólókat csíkokra, aztán horgoltam egy hosszú szálat, amit csigavonalban feltekertem, és az illesztések mentén 4-5mm -en cikk-cakkban megvarrtam. Az utolsó kör fehér színű lett.
 Igyekeztem nagyjából azonos nagyságú köröket készíteni.  Aztán jött a rendezgetés, végül az összehorgolás. Na ezzel megszenvedtem, de végül rájöttem, hogyan öltögessek ide-oda, hogy nagyjából háromszög alakú formákat kapjak. Amikor összeállt a szőnyeg, az utolsó fázis a szélére a csipke horgolása volt. Na ez legalább haladós volt, és nem annyira fárasztó, mint a térd-könyök kúszás. 5 szemet horgoltam, aztán öltöttem a 4. szembe a körön, azon áthúztam a szálat, ezt a hurkot pedig az első hurkon. Horgolósok biztosan tudnak rá szakkifejezést is.
Nem csak szőnyegbe érdemes a kis körökkel belevágni,hanem pl tányér alátétnek is. A következő amit készíteni szeretnék kispárnák. Két kör közé huzatos szivacsot tennék, és valahogyan összekapcsolnám a 2 kört, közé zárva a szivacsot. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése