2013. június 20., csütörtök

Forgó fűszer tartó



A végeredmény, és működik.  Régóta vágytam valamilyen megoldásra, amivel átláthatóan használhatnám a fűszereimet. Persze vehettem volna, mert kapni forgó fűszertartókat, de azokhoz vannak rögtön üvegek is, én pedig ragaszkodom a már megszokott több éves darabokhoz. Átrendeztem a konyha szekrényeket és megtaláltam a mikró karikát. Az én karikáim is tekeregni kezdtek a téma körül és körvonalazódott a megoldás. Nem nagyon tudtam viszont, hogy mi legyen a két tányér közti távtartó. Elég szélesnek kellett lennie, hogy biztosan stabilan tartsa az üvegeket. Így amikor megtaláltam a szekrény lábakat, tudtam, hogy ez lesz az, ami oda kell középre.


3db műanyag kupak. Ragasztó pisztoly (más ragasztó is megteszi)

A kupakokat olyan távolságban  helyezem el a karikán belül, hogy  később az alátét ne mozdulhasson el róla. Nekem szerencsém volt az alátét méretével, mert pontosan illeszkedett a karikámra.



2db kb 8cm átmérőjű szekrény láb. Fából.

 


Két egymásba helyezhető cserép alátét. (ebben a verzióban műanyag)
 Lefújtam őket fekete festékkel, közepüket kifúrtam. Jó tanács mindenféle fúrás faragást még a festés előtt érdemes elvégezni, mert kopik a festék.


 Egy elromlott mikró forgó karikája, a "ne dobjuk ki majd jó lesz valamire" kategóriából.



 Hosszú csavar, csavar alátét, csavar végek.

A hosszú csavar szárat méretre fűrészelte a párom. Csavaralátét a távtartás miatt kellett, így lett pont olyan hosszúságú a 2 tányér közti távolság, hogy a meglévő fűszeres üvegek beférjenek. A két fa "láb" közé kerültek.






És az összeszerelt szerkentyű.

 Még szeretném díszíteni, (ha időt tudok rá szakítani).
Amit még kipróbálok majd. Ha sikerül megfelelő méretben találni cserép alátétet, valódi cserépből, akkor elkészítem úgyis.A tányérok lehetnek valódi tányérok is, amelyeknek megfelelő pereme van, középre pvc cső is kerülhet, csak az a lényeg, hogy stabilan feküdjön rajta a felső szint.



1 megjegyzés: